Close

Jakie strony internetowe lubią boty Google Ads?

Od czego rozpocząć kampanię marketingową? Od słów kluczowych? Od projektowania grafik? Od zastanowienia się nad budżetem? Nie, nie i jeszcze raz nie. Jeżeli zależy Ci na wdrożeniu skutecznej kampanii reklamowej, to najpierw musisz zadbać o to, żeby Twoja strona internetowa była atrakcyjna dla Google i dla użytkowników. W końcu jest to najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka, z której praktycznie wszyscy korzystają. Oczywiście, że na jakość kampanii reklamowej wpływają również inne czynniki, takie jak na przykład: budżet, treść i wygląd reklamy, promowany produkt, grupa docelowa. Zmiana ustawień tych wszystkich parametrów w panelu AdWords jest stosunkowo prosta, natomiast wprowadzenie zmian na stronie internetowej jest dużo trudniejsze.

Dlaczego wysokiej jakości strona internetowa jest tak ważna dla Google?

Dla Google liczy się przede wszystkim wysokość budżetu przeznaczona przez reklamodawcę na AdWords oraz zadowolenie użytkowników. Google bardzo chroni ich przed śmieciowymi reklamami. Z tego względu boty Google bardzo wnikliwie studiują strony internetowe reklamodawców i oceniają ze za pomocą AdWords. Wyniki jakości słów kluczowych wyrażane w skali od 1 do 10. Są to podstawowe dane, które specjaliści AdWords analizują w zakresie konta kampanii. Ich poziom w dużej mierze zależny jest od dopasowania reklamy, czyli powiązania jest ze słowem kluczowym, CTR, czyli stosunku kliknięć do wyświetleń i dopasowania strony internetowej do grupy docelowej. Trzeba wspomnieć również o tym, że w przypadku reklamy w sieci GDN jakość strony internetowej, w jeszcze większym stopniu niż w kampanii linków sponsorowanych, ma znaczenie dla funkcjonowania kampanii. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o reklamie Google Ads.

Jakie w związku z tym powinny być strony internetowe?

Tutaj z pomocą przyjdzie nam skrót ROTN, pochodzący od angielskich słów: relevant, orginal, transparency oraz navigable. Zawiera on najważniejsze wytyczne dotyczące stron internetowych. Co oznaczają poszczególne pojęcia w tym skrócie?

Relevant, czyli odpowiedniość

Oznacza to, że strona musi być spójna z przekazem, który pojawia się w reklamie. Jeżeli na przykład masz stronę z kosmetykami, to po kliknięciu w ogólną reklamę kosmetyków, użytkownik powinien być przenoszony do strony ofertowej, a po kliknięciu w reklamę płynu do demakijażu oczu, dokładnie do tego produktu. W przeciwnym razie użytkownik może poczuć się oszukany.

Original, czyli oryginalność treści

Chodzi tutaj, aby treści dostępna na stronie były unikatowe i interesujące dla użytkowników. Dobrze, gdyby była ona ciekawa również pod względem formy.

T – transparency czyli przejrzystość

Mamy tutaj na myśli przede wszystkim dane użytkowników. Ochrona danych osobowych powinna być dla Ciebie na pierwszym miejscu. Ważne jest zamieszczenie regulaminu strony i polityki cookies.

Navigatable czyli zdolność do nawigacji

Poruszanie się po stronie powinno być intuicyjne. Bardzo ważna jest również szybkość ładowania się witryny. Wszelkie usterki techniczne w dzisiejszych czasach są niedopuszczalne. Strona musi się też otwierać na urządzeniach mobilnych.

Źródło: https://mediaclick.pl/

Dodaj komentarz

Leave a comment
scroll to top