Porsche 911 pojawi się zarówno jako hybryda, jak i elektryczne. Obecnie są testowane pierwsze modele. Oczywiście to nie jest niespodzianka. Właściwie informacja pojawiła się podczas premiery nowego 911 (z wewnętrznym kodem 992) wiosną 2018 roku, to wtedy Porsche już potwierdziło, że obudowa sprzęgła została przedłużona, aby pomieścić silnik elektryczny, jeśli rynek zażąda takiego rozwiązania.
Różne rozwiązania są ciągle testowane i mają na celu uruchomienie wersji hybrydowych już w 2023 roku, zgodnie z angielską stroną internetową Autoexpress.
Z drugiej strony Autocar informuje, że hybrydowa wersja Porsche 911 odbędzie się dopiero w 2026 roku, a model w pełni elektryczny dopiero w 2030 roku.
Moc czy zasięg?
W przypadku Autoexpress szefowie Porsche twierdzą, że nie do końca zdecydowali, który kierunek wybrać. Dwa kierunki koncentrują się na mocy lub ekonomii i zasięgu.
Platforma jest gotowa na rozwiązanie hybrydowe i mają różne prototypy na drogach. W obliczu TopGear, szefa portfolio produktów Porsche, Frank Walliser mówi, że Porsche 911 może być ich najnowszym modelem do zelektryfikowania.
To ostatni samochód, który elektryzują, i być może ostatnim ze wszystkich samochodów na świecie do zelektryfikowania jest 911. Jeśli to zrobią, stanie się to dopiero w 2030 roku. Pytanie brzmi: jak to będzie działać w samochodzie, o którym wiemy, że słynie z dźwięku Boxera i manualnej skrzyni biegów.
Wybór kierunku jest znacznie ważniejszy dla 911 niż dla innych hybryd Porsche. Zwłaszcza Cayenne, ale także w dużym stopniu Panamera jest używana w zupełnie inny sposób niż 911 i jest również częściowo kupowana przez inne typy ludzi. Wiele osób kupujących 911 to oddani entuzjaści.
Niezależnie od tego, Porsche ma duże doświadczenie w różnych rozwiązaniach hybrydowych, zarówno akumulatorowych, jak i innych.
Ciężar przemawia obecnie do akumulatora hybrydowego wielokrotnego ładowania z dużym akumulatorem i dużym zasięgiem. Wtedy łagodne układy hybrydowe stają się bardziej odpowiednie, z małymi akumulatorami lub kondensatorami, które ładują akumulatory podczas regeneracji i wykorzystują je do dodatkowej mocy podczas przyspieszeń.